Een schade/reparatie
melding maken

Natuurlijk hoopt u het nooit nodig te hebben, maar als er iets gebeurt, wilt u dat het snel en adequaat wordt opgelost. Voordat u een melding doet, is het belangrijk om te weten of het probleem zich bevindt in een gemeenschappelijke ruimte of achter uw eigen voordeur.

In geval van spoed

  • Levensbedreigende situatie, ongeval of brand? Bel direct 112.
  • Ernstige lekkage, inbraakgevaar of gevaar voor uzelf of anderen? Neem 24 uur per dag contact met ons op via 0162 – 44 77 00.

 

Geen spoed?

Gaat het om een niet-dringende schade, reparatie of storing? Dien uw melding eenvoudig in via het Twinq-portaal.

Ons Servicebureau (Reparatie, Onderhoud en Schade) neemt uw melding in behandeling, volgt het verloop nauwkeurig en sluit de melding af zodra alles is opgelost. Gedurende het proces houden wij u uiteraard op de hoogte van de status van uw melding.

Privé of gemeenschappelijk

U kunt alleen gebreken aan gemeenschappelijke delen van het complex indienen bij de VvE; gebreken in uw privé gedeelte dient u zelf te verhelpen.

Wat gemeenschappelijk is en wat privé staat omschreven in de akte van splitsing. Bij twijfel kunt u dit ook nakijken op het eigenaarsportaal van uw VvE. In het [Menu] onder het tabblad [Administratie] staat de tegel [Splitsingsreglement]. Hier ziet u een overzicht van de gemeenschappelijke delen zoals opgenomen in de akte.


Indienen van een reparatieverzoek

Als uw VvE een beheerovereenkomst heeft afgesloten met daarbij het gebruik van het servicebureau, dan kunt u reparatieverzoeken indienen via het eigenaarsportaal van uw VvE. Hier staat aangegeven welke informatie wij van u nodig hebben om het verzoek in behandeling te kunnen nemen en de juiste onderhoudspartij te kunnen aansturen.

Stap 1. Log in via onderstaande link
Stap 2. Druk links bovenin op [Laat menu] zien
Stap 3. Kies onder het tabblad [Gebouw beheer] voor [Reparatieverzoek melden]


Behandeling van het reparatieverzoek

Uw ingediende reparatieverzoek zal in behandeling worden genomen door het servicebureau van VP&A. Als de klacht duidelijk is omschreven en de benodigde informatie wordt verstrekt, dan kan er meteen een onderhoudspartij worden aangestuurd om uw klacht te verhelpen. Zodra de opdracht is verstrekt ontvangt u hiervan een bevestiging met de gegevens van de onderhoudspartij die de klacht zal komen verhelpen. Mochten er nog vragen zijn, dan zal de medewerker van het servicebureau eerst telefonisch of per mail contact met u opnemen. De status van uw reparatieverzoek kunt u volgen via het eigenaarsportaal van uw VvE:

Stap 1. Log in via bovenstaande link
Stap 2. Druk links bovenin op [Laat menu] zien
Stap 3. Kies onder het tabblad [Gebouw beheer] voor [Reparatieverzoeken en opdrachten]


Wie betaalt de kosten van de reparatie?

Reparaties aan de gemeenschappelijke delen van de VvE worden betaald door de VvE. Hiervoor is een post opgenomen op de begroting die jaarlijks wordt vastgesteld door de vergadering.

Het kan voorkomen, bijvoorbeeld bij een verstopping of lekkage, dat vooraf niet duidelijk is of de oorzaak van het gebrek zich in een privé- of gemeenschappelijk deel bevindt. In dat geval kunnen wij na overleg met u, een onderzoek uitzetten op basis van gestelde budgetten. Dit onderzoek zal aan de hand van de oorzaak zal worden bekeken aan wie de herstelkosten worden doorbelast. Blijkt de oorzaak op privé van een eigenaar te komen, dan zullen de kosten voor uw rekening zijn. Blijkt de oorzaak zich in een gemeenschappelijk deel van de VvE te bevinden, dan wordt de factuur op de Vereniging voldaan.

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we ervan uit dat je ermee instemt. Bekijk onze privacybeleid voor meer details.